Direktlänk till inlägg 9 oktober 2016

Vinterskydd för poolen!

Av poolhemsida - 9 oktober 2016 16:49

Råckar nu vara så att vi inför kommande vinter nog måste införskaffa ett nytt vinterskydd för vår pool. Anledningen tilla tt tanken kommer till mig just nu är att nu är ju faktiskt hösten här på riktigt och därmed börjar tanken på att vinterstänga poolen komma. Är möjligen en lat människa som inte tagit tag i detta tidigare, för det är ju faktiskt ganska mycket att tänka på när det gäller vinterstängning av poolen. Men påminner mig nu att ett vinterskydd måste köpas. Och detta är ju så att man faktiskt måste göra innan det är för sent, och för sent är det ju när det börjar falla snö och stängningen av poolen är gjord. När det gäller vinterskydd för poolen är det väl så att veckad plåt är det som gäller, har förstått att det är bästa skyddet och att det dessutom klara av stor belastning som mycket snö kan innebära. Det jag nu måste göra är att gå ut och exakt mäta hur stor veckad plåt jag behöver, har läst att plåten ska vara minst tjugo centimeter större än poolen på alla sidor, vilket låter fullt rimligt. Men visst är det så att jag om jag sköter ett veckat plått skydd till poolen så kan jag behålla och dra över mitt vanliga poolskydd under plåten? Om jag inte missminner mig är det så jag gjort tidigare år! Nej, jag måste ägna lite tid åt att surfa runt på olika poolhemsidor för att fräscha upp mitt minne vad gäller vinterstängning av poolen! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av poolhemsida - 12 september 2017 18:34

Även vid denna tid förra året skrevs det om spabad, men det faller sig ju helt naturligt då detta är rätt årstid att på riktigt börja funder på ett spabad. Men då kan man i och för sig känna att sommaren som gått inneburit att ett spabad hade varit b...

Av poolhemsida - 21 juni 2017 18:48

Att äga en egen pool är ren och skär njutning, det innebär ett eget litet badparadis utanför dörren. Men även om det är just ett badparadis att ha en egen pool är det också så att man måste jobba lite för att paradiset ska fungera. En sak som är åter...

Av poolhemsida - 23 maj 2017 19:04

Förra bloggen handlade om miljön runt poolen, detta för att det är minst lika viktigt som självaste poolen för att man fullt ut ska kunna njuta av badsäsongen. Förhoppningsvis har de flesta poolägare nu lyckats med alla de förberedelser som krävs för...

Av poolhemsida - 24 april 2017 20:06

Pooltankar, pooldrömmar, poolplaner och så vidare många ord för detta undera bara tillskott det vill möjlighet att ha i sin trädgård. Villl här fokusera lite extra på just ordet trädgård för det är ju så att trädgården ska vara en plats vi kan njuta ...

Av poolhemsida - 30 mars 2017 19:39

När det gäller ett poolbygge är det många saker som bör tänkas på, både ifråga om rent praktiska aspekter som längd, bredd och djup på poolen. Även poolens placering är av vikt. Utvöver dessa praktiska saker finns det även en del annat att tänka på n...

Ovido - Quiz & Flashcards