Alla inlägg under juni 2016

Av poolhemsida - 8 juni 2016 20:01

Den svenska sommaren kan man väl ända påstå är här nu! I och med detta då även säsongen då poolen används. Det jag upptäckt nu är att vårt gamla poolskydd behöver bytas ut och frågan är nu om vi bara ska byta till ett nytt av samma sort eller om det nu är dags att tänka om? Som det är nu har vi ett vanligt skydd över poolen som dras över. Tänker nu att det kanske är dags att tänka om och tänka nytt. Det var ett tag sedan jag ägnade mig att allt som hör med pool till, det vill säga förutom underhållet. Men när man engegerar sig inser man att det finns så mycket att lära men även att det finn aspekter man kanske inte funderat på initiellt när poolen byggdes. Vad jag vill ha sagt är att detta med ett tak över poolen kankse inte är en helt dum idé. Självklart innebär det en kostnad att installerat ett tak över poolen men det har i sin förlägning sina fördelar, vilka framför allt är mindre kostand för uppvärmning men även lägger förbrukning av kemikalier för poolen då taket håller poolen renare. Det jag funderar på är om inte ett pooltak är helt rätt, utöver de fördelar jag skrivet om erbjuder ett högt pooltak möjligheten att skapa ett utrymme för avkoppling, en plats undan det direkta solljuset...

Av poolhemsida - 2 juni 2016 10:56

Vårt gamla poolskydd har gått sönder och nu är det hög tid att införskaffa ett nytt. Funderar nu på om det kanske denna gång är värt att köpa ett säkrar, snyggare och mer lätthanterligt skydd till poolen. Finns ju i praktiken en mängd olika poolskydd att välja mellan och plånboken är väl nog det som sätter stopp för många. Standard poolskydd, lamellskydd och hydraliskt skydd är det jag framför allt titta på. Hydraliskt skydd känns som en mycket bra lösning, det är automatiska skydd som löper på skenor under poolens sarg, snyggt, enkelt, diskret och framför allt lätthanterat och med hög säkerhet. Det jag nu ska försöka ta reda på när det gäller valet av ett nytt skydd till poolen är också vilket typ av skydd som är hållbarast. För hållbarheten blir ju viktig, håller ett dyrar skydd längre än ett billigare kan det ju faktiskt vara så att jag i slutändan tjänar på att välja ett dyrare skydd till poolen. Men drömmen kretsar kring ett hydraliskt poolskydd....

Ovido - Quiz & Flashcards