Alla inlägg under maj 2016

Av poolhemsida - 18 maj 2016 19:47

Det är mycket att tänka på när det gäller att bygga en pool. Är man en van byggare tycks det som om mycket av byggnationen när det kommer till poolen kan man göra själv, detta till trots känns det bra att även ha en god kontakt med en gedigen och väletablerad poolleverantör. Inte nog med det, när jag nu ägnar till åt efter forskning ifråga om poolen inser jag att det även handlar om val av material i självaste stommen på poolen. Vi är många idag som lägger storvikt vid miljövänliga alternativ. Jag har nu sett att termoplats tycks vara ett materila som är miljövänligt och dessutom mycket slitstarkt. När valet av material ska göras är det många saker som behöver tänkas på, kan liksom inte enbart fokusera på den miljövänliga aspekten - slitstarkt material i poolen är viktigt, liksom att materialet innebär att jag inte blir begränsad ifråga om utseende och form på min pool. Ska forska vidare men det tycks som detta med termoplast är ett poolmaterial som uppfyller mina krav.

Ovido - Quiz & Flashcards