Alla inlägg under april 2016

Av poolhemsida - 13 april 2016 19:55

Nu är det april, snart är väl den svenska sommaren här?! Det jag undrar nu är hur lång tid det tar att bygga en pool? Det jag funderar på är alltifrån den första skissen på en pool och den dagen jag kan njuta av ett uppfriskande bad i min nya pool. Som lekman är det många saker man funderar på när det gäller att anlägga en pool, men om jag anlitar en yrkesman gissar jag att det går mycket fortare att få allting klart, poolen redo för bruk innan sommaren är över. Kanske är det så att jag innan jag går till en specifik levernatör av pooler ska jag ha en klar bild över var jag vill placera min pool och en schematisk bild över hur jag vill att min pool ska se ut? Känns lite som ett risktagande att gå till en poolleverantör och låta dem sälja på mig vad som helst. Men om jag väljer placering av poolen och har en ungefärlig bild vöer hur jag vill att den ska se ut borde en poolleverantör kunna hjälpa mig med resterande bitar. Allt för att innan sommarens slut  kunna ta ett uppfriskande dopp i min alldeles egna pool, njuta av sommaren och skapa en exotisk känsla i mitt eget hem..... allt med hjälp av en pool!  

 

Av poolhemsida - 5 april 2016 18:55

Jag känner mig villrådig, hur ska jag veta vilken poolleverantör som är bäst? Min tanke är att jag i mitt sökande på en bra poolleverantör ska fokusera på goda referenser, erfarenhet i branschen, kunnig personal, stort sortiment samt tillgänglighet. Jag önskar att jag kan se  och välja många av de saker som handlar om min pool via nätet, helt ärligt är det väl så att man har mest tid att titta på pooler och allt kring material på kvällstid, via datorn, kanske till och med framför tv:n. Där av vill jag inte vara begränsad av en poolleverantör som inte har sitt poolsortiment tillgängligt via nätet. Många poolleverantörer finns ju på nätet men viktigt är ju då också att deras hemsida är lätt navigerar och att de bilder som läggs ut på pooler och annat material är snyggt men också visar hur poolen ser ut på riktigt. Nu sitter jag i soffan och drömmer mig bort via alla poolbilder - och jag kommer hitta min ultimata poolleverantör!

Ovido - Quiz & Flashcards